Moment Group on vuonna 2017 perustettu asiantuntijayritys, joka tarjoaa yrityksille ja julkiselle sektorille laadukkaita ja monipuolisia Contact Center -palveluja. Yrityksen ydinajatuksena on tuottaa asiakkailleen tuloksellisia kohtaamisia ihmiseltä ihmiselle. Yritys työllistää yli 250 asiakaspalveluosaajaa Tampereella, Espoossa, Iisalmessa, Pieksämäellä ja Espanjan Fuengirolassa.

  • 250+ omaa työntekijää (ei vuokratyöntekijöitä)
  • 500+ yritysasiakasta
  • 24/7-palvelua ihmiseltä ihmiselle
  • 4 000 000+ kohtaamista vuodessa
  • 8 Me liikevaihto
  • 1989 lähtien toimialalla

 

www.momentgroup.fi
Puh. 010 400 6001
myynti@momentgroup.fi

 

Koneistumisen pelko ei ole tämän syksyn ”uusi musta”. Chaplin pohti jo vuonna 1936 Nykyaika-elokuvassa pienen ihmisen kohtaloa modernisaation rattaissa. Chaplin oli visionääri ja jossain määrin oikeassa, mutta silti - pelko oli pitkälti aiheetonta; liukuhihnatyö on tänään jotain ihan muuta kuin 30-luvulla, työolosuhteet ovat parantuneet ja tästä saadaan pitkälti kiittää robotiikkaa.

 

Robotiikka on asiakaspalvelun assari

Meillä ei pelätä. Moment Makerit (asiakasneuvojat) ovat ottaneet robotiikan innostuneesti vastaan. Kehitys nähdään positiivisena asiana, työtä helpottavana ja mahdollisuutena keskittyä olennaiseen: asiakkaiden kohtaamiseen.

- ”Meidän Spirit Leaderin ensireaktio asiakaspalvelun robotiikkaan oli, että kehityksen kärjessä on oltava mukana. Näin siitäkin huolimatta, että hänen aiempi työnsä pahviteollisuudessa loppui juurikin robotiikan vuoksi. Asiakaspalvelussa taas on pikemminkin uhka olla lähtemättä kehitykseen mukaan, toteaa Moment Groupin Chief Opportunity Officer Pasi Nääppä.

Esimerkiksi vakuutusmyynnissä robotiikka hoitaa toistuvat rutiinit, jotka Moment Maker joutui aiemmin jokaisen asiakkaan kohdalla toistamaan: tilauksen noutaminen, pdf-tiedostojen ja sähköpostien haku eri järjestelmistä. Asiakasneuvojan tehtäväksi jää valvoa, että tiedot ovat oikein ja sen jälkeen lähettää sähköposti asiakkaalle. Robotiikan ansiosta virhemarginaali pienenee ja työn tehokkuus paranee.

 

Asiakas säästää kustannuksissa – ei laadussa

Vakuutusyrityksen kohdalla tehty pieni tehostus säästää taustatyöhön käytettyä aikaa 7 tuntia/viikko.

- Laatu paranee, kun asiakasneuvoja voi keskittyä asiakkaaseen eikä hiiren klikkailuun. Työ tekeminen on mielekkäämpää ja se näkyy myös asiakkaalle, kertoo Pasi käytännön kokemuksista.

 

Robotiikasta kohti tekoälyä

80-luvun ajan yksinkertaisten automaatioiden ajoista on vihdoin päästy digiajan automaatioon, älykkäämpään robotiikkaan. Meillä on kyky poimia eri sovelluksista tiedostoja, yhdistää ja lajitella niitä. Tämä nopeuttaa asiakaspalvelussa tehtävää työtä.

- Seuraava askel on tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa. Saatua dataa ei enää pelkästään koosteta ja toisteta vaan kertyneen tiedon avulla pystytään päättelemään, oppimaan ja kehittymään, maalaa Nääppä ensi vuoden tavoitteita.