Drupal Commerce 2.0 taipuu vaativan verkkokaupan tarpeisiin.

Mikko Hämäläinen, toimitusjohtaja, Druid Oy

Millaiseen liiketoimintaan alusta soveltuu?
Liiketoiminta-alueilla, joissa kilpailu on kovaa ja on tärkeää erottautua innovatiivisella sisällöllä sekä hyvällä käyttökokemuksella, Drupal 8 -julkaisujärjestelmän kanssa yhteensopiva Commerce 2.0 antaa mahdollisuuden tehdä juuri sellainen räätälöity ja innovatiivinen verkkokauppa kuin halutaan. Commerce-projektit ovat laajoja, joten ne sopivat yrityksille, joiden myynnistä merkittävä osa tulee verkon kautta.

Miten alusta eroaa muista?
Commerce on äärimmäisen joustava, samassa kaupassa voidaan myydä sekä perinteisiä tuotteita että tilauspohjaisia palveluita vapaasti yhdistellen. Verkkokauppa ja kotisivut voivat olla samaa sivustoa yhdessä hallintapaneelissa tai käyttöliittymä voidaan erottaa kaupasta kokonaan.

Mitä lisäarvoa te tuotte?
Toimimme aktiivisesti osana kansainvälistä Drupal-yhteisöä. Syvällinen tekninen asiantuntemuksemme tuodaan ketterästi asiakkaan hyödyksi. Haluamme, että asiakas on läsnä prosessissa, jotta saadaan aikaiseksi paras mahdollinen ratkaisu, joka istuu kuin mittatilauspuku asiakkaan tarpeeseen.

 

Flowvy ja Jeemly -kassavirtaratkaisut sopivat sekä kivijalkaan että verkkokauppaan.

Jari Anufrijeff, toimitusjohtaja, Nethit Oy

Millaiseen liiketoimintaan alusta soveltuu?
Monikauppapaikoille sopiva Flowvy sekä pienemmille yrityksille tarkoitettu Jeemly soveltuvat lähes kaikille toimialoille. Ne ovat kokonaisratkaisuja, jotka yhdistävät yrityksen kassa-, toiminnanohjaus- ja verkkokauppajärjestelmät sekä ulkoiset toimijat. Modulaarinen ohjelmisto kasvaa yrityksen mukana yksittäisestä myymälästä monikanavaiseen myyntiin, ketjuliiketoimintaan ja tukkukauppaan.

Miten alusta eroaa muista?
Järjestelmää kehitetään ja päivitetään yhtenä kokonaisuutena, joten riskiä päivitettyjen osien yhteensopimattomuudesta ei ole. Päivitys kuuluu aina pakettiin. Ratkaisu on helppo ja turvallinen ostaa, sillä tuotteistettu palvelu pysyy sekä budjetissa että aikataulussa.

Mitä lisäarvoa te tuotte?
Tuotamme kokonaisvaltaisia kassavirtaratkaisuja. Tärkein lisäarvo on myynnin kasvu pienemmillä kuluilla, jatkuvuus ja kokonaisuuden hallinta. Verkkokauppa kehittyy jatkuvasti, asiantuntijoidemme liiketoimintakonsultointi kuuluu verkkokaupan hintaan. Olemme mukana asiakkaamme myynnin
kehittämisessä.

 

Vilkas on samanaikaisesti sekä kansainvälinen että paikallinen verkkokauppa.

Timo Korvenoja, myyntijohtaja, Vilkas Group Oy

Millaiseen liiketoimintaan alusta soveltuu?
Vilkkaan verkkokauppa-alusta toimii sekä B2C- että B2B-yrityksille yhtenä kauppana. Kauppaan voidaan rakentaa eri asiakasryhmiä, joilla on omat maksu- ja toimitustapansa, ehtonsa sekä markkinointisisältönsä. Kauppa on erittäin helppokäyttöinen, ja sitä voi pyörittää vaivattomasti ilman teknistä osaamista. Kaupan kasvupolku ulottuu pienistä aloittavista yrityksistä pörssiyrityksiin.

Miten alusta eroaa muista?
Alusta tukee 15 kieltä,  toimii 70 maassa ja siinä on valmiina muun muassa Amazon- sekä eBay-liitäntä. Valmiista kansainvälisistä maksu- ja toimitustavoista valitaan sopivat, kaikki ovat järjestelmässä valmiina ja sisältyvät kuukausimaksuun. Vilkas lupaa 100 %:n tyytyväisyystakuun eli 365 päivää - rahat takaisin -takuun.

Mitä lisäarvoa te tuotte?
Ala kehittyy ja muuttuu jatkuvasti, palveluja loppuu ja tulee uusia. Tietoturva ja GDPR ovat olennaisia asioita niin kaupan toimivuuden kuin brändinkin kannalta. Päivitykset kahden viikon välein sisältyvät kuukausihintaan. Tarjoamme myös erinomaisen hakukonenäkyvyyden ja avoimet rajapinnat.

 

Shopify – kansainvälinen verkkokauppa palveluna.

Miika Malinen, CCO, perustaja, Woolman Oy

Millaiseen liiketoimintaan alusta soveltuu?
Kuka tahansa voi avata kansainvälisen verkkokaupan, jopa ilman koodaustaitoja. Verkkokaupan voi aloittaa pienestä ja rakentaa sen vaikka harrastuksen ympärille. Yrityksen koolla tai toimialalla ei ole väliä. Shopify toimii myös yritysten välisessä kaupankäynnissä. Shopifyn on valinnut jo yli 600 000 verkkokauppiasta ja useat suuret kansainväliset brändit käyttävät sitä verkkokauppa-alustanaan.

Miten alusta eroaa muista?
Kauppaa tehdään siellä missä ihmiset ovat. Ostoksen voi tehdä esimerkiksi suoraan Instagramissa käymättä varsinaisessa verkkokaupassa. Asiakaskokemusta ja ulkoasua voi muokata lähes rajoituksetta. SaaS-alustaan onnistuvat monimutkaisetkin integraatiot: suuri osa palveluista on aktivoimista vaille
valmiina.

Mitä lisäarvoa te tuotte?
Meillä kauppiasosaaminen yhdistyy teknologiaosaamiseen. Olemme istuneet molemmilla puolilla pöytää: niin verkkokauppiaina kuin toimittajina. Woolman on Suomen ainoa Shopify Plus -partner. Shopify käyttää kymmeniä miljoonia dollareita vuosittain tuotekehitykseen ja tuo modernit kaupankäynnin välineet kaikkien kauppiaiden käytettäväksi.