– Tarjoilun rooli kokous- ja konferenssitapahtumien onnistumisessa on yhä merkittävämpi. Se on jopa tärkein osa kokonaisvaltaista asiakaskokemusta, Jorma Pekkala toteaa.

 

Vesi osana WAU-efektiä

Clarion Hotel -ketjun kokouspaketteihin kuuluu monipuolinen tarjoilu, jossa lounaiden lisäksi kahvitorit pitävät huolen vieraiden viihtymisestä tarjoamalla juotavaa ja pientä syötävää pitkin päivää. Hotelliketjun ideologiaan kuuluu panostaa laatuun, mutta tarjota myös silmäniloa. Myös erikoisruokavaliot huomioidaan buffet-tarjoiluissa.

– On selvää, että kokouspäivän jaksaa paremmin ja siitä saa enemmän irti, kun verensokeri pysyy tasaisena, Jorma Pekkala sanoo.

Suomalaiset kokousvieraat ovat hyvin laatutietoisia tilaisuuksissa tarjottavan veden suhteen. Pekkalan mukaan asiakkaat ovat myös valmiita maksamaan vedestä. Asiakkaiden oletusarvona on saada hyvänmakuista, raikasta vettä. Kuplaveden kuplat eivät saa olla liian teräviä, ja merkit tunnetaan tarkkaan. Still-vedestä puolestaan annetaan palautetta vain jos jokin on vialla.

– Puhdas vesi puhdistaa suun, ja silloin ruokakin maistuu paremmalta. Asiakkaamme tilaavat pullotettua vettä tai kuplavettä. Meillä on Suomessa maailman puhtainta vettä, ja kun se vielä puhdistetaan vesijärjestelmän avulla, siitä tulee wau-efekti asiakkaillemme.

 

Missiona hävikin vähentäminen

Kokouselämysten tarjoamisen ohella Clarion Hotel -ketjun toimintaa ohjaavat ekologiset arvot. Jätkäsaareen uuteen hotelliin valittu vesijärjestelmä täyttää vaaditut kriteerit myös tästä näkökulmasta.

– Missiomme on vähentää pullohävikkiä. Valitsimme luotettavan toimittajan, jonka tuotteet ovat laadukkaita ja tukevat kestävää kehitystä. Myös pullot näyttävät hyvältä, Jorma Pekkala kertoo ja valmistautuu vastaanottamaan ensimmäisiä kokousvieraita, joita mahtuu Clarionin Makasiiniin kerralla jopa 1200.