Etusivu » Logistiikka » Vältä turha työ ja piilokustannukset
Sponsoroitu

Markus Autio

toimitusjohtaja, Velox Logistiikka Oy

Eeva Ylimartimo

tuotepäällikkö,
Velox Logistiikka Oy

Haluaisitko käyttöösi työkalut, joilla voit hallita kaikkia tuote-, tilaus-, toimitus- ja asiakastietojasi ja antaa ne myös omien asiakkaittesi käyttöön?

Markkinointimateriaalilogistiikka on logistiikan ala, joka vaatii erityisiä toimintatapoja ja huomioita perinteiseen tuotelogistiikkaan verrattuna.

– Markkinointimateriaalilogistiikka on kampanjaluonteista logistiikkaa, jossa tuotteiden elinkaari on lyhyt ja nimikkeiden määrä suuri suhteessa tuotemäärään, Velox Logistiikka Oy:n toimitusjohtaja Markus Autio sanoo.

Lisäksi materiaalien muoto, laatu ja käsiteltävyys voivat Aution mukaan vaihdella merkittävästi, mikä vaatii räätälöityä pakkaamista ja erityisiä pakkausmateriaaleja.

– Sujuvan prosessin varmistamiseksi on tärkeää, että näiden tarpeiden täyttämiseksi on olemassa omat välineet ja järjestelmät.

Lisäarvopalveluilla suuri merkitys

Markkinointimateriaalilogistiikkaa käytetään usein tapahtumamarkkinoinnissa, messuilla ja esittelytilaisuuksissa. Autio painottaa tämän asettavan haasteita kuljetusverkolle, kun joustavaa kuljetussuunnittelua tarvitaan vastaamaan erilaisiin tarpeisiin.

– Kuljetukset muodostavat perinteisesti suurimman osan logistiikan kustannuksista. Veloxin palveluun voi saumattomasti liittää erilaisia kuljetuspalveluita, jolloin asiakas ei ole sidoksissa yhteen tiettyyn kuljetusliikkeeseen.

Samalla korostuu myös lisäarvopalveluiden merkitys. Velox Logistiikka Oy:n tuotepäällikkö Eeva Ylimartimo sanoo, että markkinointimateriaalin tuotteisiin liittyy paljon esivalmisteluja, kuten myyntitelineiden täyttämistä tai tuotteiden tarroitusta.

– Lisäarvopalvelut ovat olennainen osa Veloxin yritysajattelua. Asiakkaat voivat säästää resurssejaan esimerkiksi hyödyntämällä valmiiksi pakattuja tuotenäytekasseja.


Velox Logistiikka Oy säästää aikaa ja rahaa sekä asiakkailta että heidän asiakkailtaan

Käyttämällä Velox Logistiikka Oy:n palvelua asiakas saa käyttöönsä edistykselliset työkalut, joilla hän pääsee Ylimartimon mukaan hallitsemaan kaikkia tuote-, tilaus- ja toimitustietojaan sekä myös omia asiakastietojaan.

– Me pystymme tarjoamaan yhden luukun periaatteella sekä sähköiset että fyysiset materiaalit, mikä on toimialalla ainutlaatuista. Asiakas voi käytännössä hoitaa koko varaston ja tilausten hallinnan suoraan työkalujemme avulla.

Palvelu kokoaa yhdelle kanavalle kaikki kyseisen toimialan toimijat, jolloin palvelun käyttöönottaja saa käyttöönsä kuljetusliikkeet, fyysiset varastot, pakkausmateriaalien toimittajat ja varastotyöntekijät.

– Suurimman hyödyn asiakas saa, kun hän pystyy omille asiakkailleen tarjoamaan huomattavasti parempaa palvelua ja laatua, Ylimartimo kuvailee.

Autio ja Ylimartimo pitävätkin kanavan parhaana ominaisuutena sitä, että myös asiakkaan asiakkaat pystyvät järjestelmän kautta itse suunnittelemaan, tilaamaan sekä lataamaan tarvitsemansa sähköiset materiaalit.

– Tämä säästää valtavasti ympäristöä, rahaa ja aikaa sekä asiakkaalta että asiakkaan asiakkaalta. Personointi ja vastuullisuus ovatkin ehdottomasti tämän päivän sanat.

Miksi Velox Logistiikka Oy?

• Markkinointimateriaalilogistiikan edelläkävijä Velox pysyy aallonharjalla tarjoamalla asiakkailleen tehokkaita työkaluja ja kokonaisvaltaisia ratkaisuja.
• Asiakkaille tarjoutuu mahdollisuus suunnitella omia kampanjoitaan ja tilata tarvittavat materiaalit suoraan järjestelmästä. Tämä säästää ympäristöä sekä aikaa ja rahaa – niin asiakkailta kuin heidän asiakkailtaankin.
• Velox tarjoaa markkinointimateriaalilogistiikan ja digitaalisen materiaalinhallinnan yhdeltä luukulta. Tämä mahdollistaa asiakkaiden tarpeisiin vastaavat, personoidut tilaus- ja latauskanavat.

Hoidamme yrityksesi POS-materiaalien varastoinnin ja logistiikan kaikki työvaiheet puolestasi

Next article