Etusivu » Kokoukset ja yritystapahtumat » Mikko Leppilampi: ”Kun ystävä avaa oven, on helpompi lähteä mukaan”
Yrittäjyys

Mikko Leppilampi: ”Kun ystävä avaa oven, on helpompi lähteä mukaan”

mikko-leppilampi
mikko-leppilampi
Kuva: Elina Manninen

Henkilökohtaiset suhteet ovat ehkä arvokkaampia kuin koskaan, kun tarjontaa, valeuutisia ja kohinaa on ympärillä niin paljon. Mutta mistä tietää, minne mennä verkostoitumaan ja ketä uskoa?

– Tarvitaan paitsi medialukutaitoa, mutta myös kykyä kysyä riittävän syviä kysymyksiä ja tutkia, kuka on oikeasti esimerkiksi vastuullinen ja miksi, toinen Playhouse Helsingin perustajista, näyttelijä Mikko Leppilampi korostaa.

Perinteisten arvojen renessanssi

Digitalisaatio on johtanut siihen, että ihmiset haluavat mennä tapahtumiin paikan päälle ja tehdä itse omat arvionsa.

– Kasvoton kaupankäynti ja kommunikointi eivät anna luottamukselle tilaa kehittyä. Siksi verkostoitumistilaisuudet ja muut kohtaamiset, kaikki tapahtumat alasta riippumatta ovat tärkeitä, Leppilampi sanoo.

Isojen messujen ohessa on lähes aina kohdennettuja, pienempiä verkostoitumistapahtumia, jotka ovat arvokkaita kohtaamisten laadun näkökulmasta.

– Yhä useampi haluaa tulla eventteihin, mutta karsia väkipaljouden pois. He haluavat käyttää aikansa tehokkaasti ja mennä suoraan asiaan.

Sivujuonena Leppilampi on huomannut, että päätöksiä tehdään kasvavasti omaan fiilikseen nojaten.

– On tärkeää luottaa omaan sydämeen ja miettiä, onko tämä ihminen sellainen, jonka kanssa haluan tehdä yhteistyötä? Parhaimmillaan voi todeta, että tulemme hyvin toimeen ja luotan häneen, hän kuvailee.

Janna Salokangas ja Mikko Leppilampi perustivat Playhouse Helsingin yhdessä. Kuva: Kirill Logachev

Platon ja ristipölytys

Se vaikutuspiiri, jossa olet ja kehityt, on todellisuutesi ja totuutesi. Oman alan ympäristössä ei välttämättä ole tarvittavaa perspektiiviä.

– Platonin klassinen luolavertaus on tosi osuva. Joskus ulkopuolinen saattaa hoksata jotain, mitä alan asiantuntijat eivät näe. Tai hän oivaltaa, mihin uutta sovellusta voisi käyttää ja kuka voisi olla siitä kiinnostunut, Leppilampi kertoo innostuneena.

Samalla tavalla kuin matkailu avartaa, niin uutta perspektiiviä saa tekemällä mahdollisimman laaja-alaisesti erilaisia asioita. Tämä antaa kyvyn tarkastella asioita aivan eri kanteilta.

– Mielestäni kaikkien alojen pitäisi pölyttyä ristiin! Sen avulla luodaan elinvoimaisia ekosysteemejä, jotka alkavat resonoida uutta. Tämä on meidän tavoitteemme Playhouse Helsingissä. On itse asiassa jopa huvittavaa, että kyse voi olla yhdestä ainoasta kohtaamisesta, joka avaa maailmanlaajuisia synergioita. Ja kaikki vain siksi, että kaksi ihmistä oli samassa paikassa ja he tulivat toimeen keskenään, hän naurahtaa.

PLAYHOUSE HELSINKI

• Perustajat Janna Salokangas ja Mikko Leppilampi.
• Tarjoaa laadukkaat kansainväliset alustat brändiaktivaatioille, verkostoitumiselle ja vaikuttajamarkkinoinnille.
• Asiakkaina innovatiiviset, vastuulliset ja pohjoismaiset brändit.
• Järjestää Arctic Meet Upeja Singaporen ja Abu Dhabin F1-kisoissa sekä Rolex Offshore-purjehduskilpailuissa.
• Mukana ensimmäisinä suomalaisina Davosin World Economic Forumin Scandinavian Galassa.

Next article